Norveška, SAD 2020.
Maestralni film jednog od najznačajnijih dokumentarista sveta. Premijernoprikazan na festivalu u Berlinu i na festivalu u Njujorku. Film koji je stvaran zaveliko platno bioskopa!
Gunda je priča ispričana isključivo slikama kreiranim vrhunskim vizuelnim stilom. Crno-bela fotografija koja asocira na najbolja ostvarenja klasičnog filma utkana u nizove magičnih prizora uvodi nas u svet divnih, malih i velikih bića u prostorima u kojima vladaju ritmovi prirode. Posebno potaknut i sopstvenim sećanjima iz detinjstva, autor Viktor Kozakovski je snimao ovu vizuelnu poemu sa idejom da usmeri našu pažnju na neodoljivu lepotu bića koja zajedno sa čovekom čine dragoceni živi svet naše planete. Na bića sposobna da nas beskrajno raduju, ali su često zanemarena, stradaju i pate zbog nas i od nas. Vrhunski umetnički rad u čijem nastajanju je svojom posvećenošću pomogao i proslavljeni Hoakin Feniks u svojstvu izvršnog producenta.
Veliki bioskopski praznik, velika vizuelna pohvala Prirode!
RoViktor Kosakovski je rođen u Lenjingradu u SSSR-u, sada Petrograd, Rusija 19. jula 1961. Inovativni dokumentarista, čiji su filmovi nagrađivani sa preko 100 nagrada na nacionalnim i internacionalnim festivalima. Njegova specifična filmografija uključuje mnogo intrigantnih tema, ali uvek istražuje sadejstvo stvarnosti i poetskih trenutaka.đen 1975. u Skoplju. Ima preko 20 godina iskustva u razvoju i produkciji komunikacijskih koncepata i dokumentarnih filmova vezanih za pitanja životne sredine i ljudski razvoj. Radio za razne UN agencije, „Euronatur“, „Swisscontact”, itd.
Započeo je svoju karijeru kao filmski radnik 1978. u Lenjingradskom Studiju za Dokumentarne filmove radeći kao asistent kamere, pomoćnik reditelja i montažer. Studirao je dramaturgiju i režiju na Moskovskom HCSF-u od 1986 do 1988. Režirao je 1989. svoj prvi dugometražni film LOSEV, a zatim se, 1992, proslavio kod međunarodne kritike i publike svojim dokumentarcem THE BELOVS, koji je osvojio i Nagradu VPRO Joris Ivens i Nagradu publike na IDFA festivalu, uključujući i desetine drugih nagrada na svetskim festivalima. Godine 2011, njegov film !VIVAN LAS ANTIPODAS! izabran je da otvori Venecijanski festival. AQUARELA, njegov tehnološki inovativan film koji je obišao ceo svet, a tematski usmeren na oblike vode, takođe je imao svoju premijeru u Veneciji 2018. pre nominacije za Oskara za najbolji dokumentarac.
U mnogim svojim filmovima, Kosakovski je radio istovremeno kao reditelj, montažer, snimatelj i scenarista. Trenutno živi u Berlinu i radi kao učitelj i mentor mladim naraštajima dokumentarista i filmskih stvaralaca širom sveta.
GUNDA
GUNDA
93 minuta
režija: Viktor Kozakovski
Viktor Kozakovski
Izabrana filmografija
Danska 2019.
Nagrađen specijalnom nagradom za umetničku izuzetnost na velikom međunarodnom festivalu u Moskvi, ovaj film mladog danskog reditelja svojim izuzetnim stilom spada u retka filmska ostvarenja bliska radovima nekih od najznačajnijih umetnika filma.
Ovaj jedinstveni dokumentarac je eksluzivno putovanje kroz svet danske aristokratije kao privilegovani obilazak imanja i šuma zatvorenih za obične ljude i prijatne šetnje bogatim, raskošnim enterijerima vlastelinskih domova. Čitav taj svet, precizno određen nasleđenim protokolom i zarobljen tradicijom, autor nam predstavlja gotovo kao galeriju izuzetnih slika starih majstora, naslikanih modernim digitalnim sredstvima. Film koji kreira pogled koji ne prelazi precizno određenu granicu uvažavanja, a junake i njihove drame sagledavamo diskretnim prisustvom i pažljivim posmatranjem. Dok uživamo u otkrivanju fascinantnih detalja, autor razvija priču o teretu koji se prenosi rođenjem.
Dokumentarac u kojem se, u očaravajućim prizorima, sreću istorija i savremeni svet.
Karl Olson je rođen 1984. u Kalamaru u Švedskoj. Živi u Kopenhagenu u radi uglavnom u Danskoj i Švedskoj kao reditelj.
Školovao se od 2009. do 2013. u Den Danske Filmskole / Danskoj nacionalnoj filmskoj školi u Kopenhagenu za reditelja dokumentarnog filma. Dalje se usavršavao na Dramatiska Institutet / Akademiji dramskih umetnosti u Stokholmu i Nordens Folkhögskola Biskops Arnö u Stokholmu. Godine 2014, Karl Oslon je nominovan za Dansku nagradu akademije (Nagrada Robert) za svoj diplomski film „Blessed be this Place“. Film je osvojio nekoliko međunarodnih nagrada i nominovan je za prestižnu nagradu Cameraimage za snimateljski rad.
PATRIMONIJUM
PATRIMONIUM
74 minuta
režija: Karl Olson
Karl Olson
Izabrana filmografija
Švedska, Finska, Poljska 2020.
Rad velikog majstora studija o najfinijim emocijama, majstora koji šarmantno i nenametljivo ponire u duboke tajne duše, autora koji vrhunski poetizuje surovu svakodnevicu i transformiše je u magiju filma.
Ponovo oživljeni čehovljevski duh u filmu o grupi ljudi na krstarenju u potrazi za ljubavlju. Gorko-tužna, dirljivo-komična atmosfera prožima susrete ljudi i žena koji oplakuju ljubav ili čeznu za njom. Izgubljeni u bezvremenosti trenutka, između početka i kraja putovanja kroz pitome predele široke Volge, čas su ispunjeni nadom, a već u sledećem trenutku njenim gubitkom ili ponovnim buđenjem. Izuzetno diskretna, a najdublje povezana sa junacima, poetična kamera Vojćeha Starona, i smisao za razumevanje najtananijih ljudskih osećanja Ježija Šlatkovkog, ostvaruju retko viđenu punoću i ubedljivost.
Film koji vas poziva da se prepustite očaravajućoj bioskopskoj plovidbi prožetoj muzikom.
Rođen je 19. jula 1945. u Radomu u Poljskoj. Diplomirao na katedri za klasičnu filologiju na Univerzitetu u Torunu, a 1973. diplomirao na katedri za žurnalizam Univerziteta u Varšavi. Tokom studija, 1972. godine, počeo da radi na poljskoj televiziji, prvo kao reporter, zatim kao reditelj reportaža i dokumentarnih filmova. Napustio je Poljsku 1982. i nastanio se u Švedskoj, gde živi i radi i danas. Režira dokumentarne filmove za švedsku televiziju i Švedski filmski institut, a sarađuje sa finskom, danskom i norveškom televizijom.
Od 1993. sarađuje i sa nemačkom ZDF televizijom iARTE satelitskim kanalom. Nakon odlaska iz Poljske napravio je više od 30 dokumentarnih filmova uglavnom na socijalne teme, a mnoge od njih uradio je u Rusiji. Od 2011. sarađuje sa Poljskim filmskim institutom, a od 2012. radi kao mentor na Akademiji za dokumentarni film u Varšavi. Dobio je nagradu Evropske filmske akademije, Feliks, 1996. godine. Član je Evropske filmske akademije.
GORKA LJUBAV
BITTER LOVE
87 minuta
režija: Ježi Šlatkovski
Ježi Šlatkovski
Izabrana filmografija
Nemačka, Argentina 2015.
Noći Buenos Airesa ispunjene zvucima bandoneona, ispunjene pričama o ljubavi, ispunjene lepotom jedinstvenog i neponovljivog tanga. U takvim noćima jedna od najvećih igračica u istoriji tanga, Marija Nieves, i njen legendarni partner, Huan Karlos Kopes, otkrivaju svoja sećanja grupi mladih igrača i koreografa, a oni njihove priče pretvaraju u zadivljujuće koreografije.
Vrhunska fotografija i kamera čine da vas scene i prizori koji se smenjuju na ekranu neprestano očaravaju, podjednako kao i dvoje harizmatičnih igrača, čija lica još uvek zrače punoćom emocija i dostojanstva. Izuzetne su i rekonstrukcije milongi Buenos Airesa, tih važnih dešavanja i prostora susretanja energija u kojima se stvarao tango i koracima se ispisivala njegova živa istorija. Legendarni tango par, fascinantni mladi igrači i autor filma pokušavaju da dosegnu samu suštinu tanga. Herman Kral je idealan autor za ovakav dokumentarac – po rođenu Argentinac, po filmskom obrazovanju i radovima pravi evropski autor, dugo u saradnji sa Vimom Vendersom, svojim profesorom na filmskoj školi u Minhenu, koji je svakako i više od izvršnog producenta u ovom filmu.
Uzbudljivo ostvarenje koje nam otkriva svet slobode i bliskosti ispunjen ritmom tanga.
Rođen u Buenos Ajresu, u Argentini
1968. godine. Otišao u Nemačku 1991. godine da bi
studirao film na Minhenskoj filmskoj školi. Kao student
između 1993. i 1996. radio s Vimom Vendersom na filmu
„Braća Skladanovski“. Njegov diplomski film „Slike
odsustva" dobio je prvu nagradu na festivalu u Jamagati
u Japanu. Na sledećem filmu „Musica Cubana“ ponovo
sarađuje sa Vimom Vendersom, koji je bio izvršni
producent. Film je imao premijeru na festivalu u
Veneciji i prikazan je širom sveta. Živi i radi u
Minhenu i Buenos Ajresu.
JOŠ JEDAN TANGO
UN TANGO MAS
85 minuta
režija: Herman Kral
Herman Kral
Izabrana filmografija
Češka, Francuska, Argentina, Austrija 2019.
Dokumentarac koji podjednako uzbudljivo priča o živopisnom svetu i muzici koja ga ispunjava i transformiše.
Potresna drama o junaku rastrzanom između svog izuzetnog talenta i mračnog ponora mentalne bolesti. Diskretni, jednostavno zabeleženi prizori psihijatrijske ustanove i gradskih prostora bez sjaja, scene koje su uvek na ivici drame, otkrivaju neobičnog, harizmatičnog junaka u neprekidnoj borbi za dostojanstvo i očuvanje svoje dragocene sposobnosti da se umetnički izrazi. Njegovi kontakti sa drugim pacijentima psihijatrijske klinike ili poštovaocima njegovog virtuoznog sviranja na klaviru, otkrivaju složene slojeve osobe u stanjima uzburkanosti ili retkih trenutaka spokoja. Od sputanosti do pobede i obrnuto, pratimo priču ispričanu bez predrasuda i sa najdubljom empatijom koja proširuje naše razumevanje ljudske psihe i situacije.
Sudari muzike koja oplemenjuje i oslobađa sa egzistencijalnom teskobom zadivljujućeg heroja.
Artemio Benki je rođen 21. aprila 1966. u Parizu. Počeo je da radi u medijima sa 13 godina kao honorarni radio novinar; sa 18 se priključio L’Autre Journal kao novinar saradnik Margaret Dira i Erva Gibera.
Benki je prvi put došao u Prag 1989. da napravi kratki dokumentarac o izbeglicama Romima. Od 1992. živi i radi u Pragu. Dve godine kasnije, osnovao je producentsku kuću Sirena Film, a 2000, postaje koosnivač distributerske kuće Artcam Films.
Benki je koproducirao nekoliko filmova snimanih u Češkoj, kao što su A Royal Affair (2012), Marguerite (2015), Personal Shopper (2016), The Dancer (2016) i The Hummorist (2019).
Ovaj reditelj francuskog porekla uglavnom je radio na kratkim filmovima. Najveći uspeh do sada je postigao svojim debitantskim dokumentarcem Solo (2019). To je priča o mladom mentalno obolelom Argentinskom virtuoznom pijanisti, a premijerno je prikazan na ACID-u u Kanu.
SOLO
SOLO
84 minuta
režija: Artemio Benki
Artemio Benki
Izabrana filmografija
Holandija 2019.
Dramatični dokumentaristički ekskluzivni uvid u svet iza fasada vrhunske umetnosti, autorke koja nas je zadivila sagom o rekonstrukciji jednog od najvećih muzeja Evrope.
Majstorskim postupkom Uke Hogendejk priču o senzaciji koja uzburkava svet otkrićem nove nepoznate slike najvećeg od najvećih, Rembranta, pretvara u uzbudljivi triler koji se gleda bez daha. Ovaj film nam otkriva svet iza umetnosti, svet kolekcionara, istoričara umetnosti, eksperata za utvrđivanje autentičnosti, onih istovremeno opterećenih i istinskom strašću i prestižom, s diskretnim tamnim nijansama elementarne pohlepe. Ovo je fasinantna priča o detektivskoj potrazi od naslućivanja nejasnih obrisa u senkama i tajnama vremena, do surovog prodiranja rendgentskih zraka i bljekova bliceva u lovu na neviđeno. Balansirajući između očaranosti najtananijim uzletima genijalnog i potrebe za posedovanjem ili zaradom, junaci ovog filma su u stalnom rascepu otkrivajući nam lice savremenog sveta koji je gonjen ambicijom da neprestano proizvodi novo i uzdiže na pijedastal vrednosti koje istovremeno degradira i problematizuje.
Film koji za vas dodiruje istinski vrunska dela i uvodi vas u prostor njihove komplikovane i burne egzistencije.
Upisala Akademiju umetnosti u Utrehtu, gde je diplomirala pozorišnu režiju (1990). Režirala pozorišne predstave od 1990. do 1996. godine sa mnogobrojnim pozorišnim trupama.
Godine 1997. studira televizijski dokumentarni film na Akademiji medija i radi kao reditelj za VPRO televizijski program. Godine 1998. režira dokumentarni film „Srećno vreme” (Een gelukkige tijd) u saradnji sa Polom Koenom, koji je dobio nagradu Holandske filmske akademije i „Euro-Comenius” nagradu (Beč).
MOJ REMBRANT
MY REMBRANDT
95 minuta
režija: Uke Hogendejk
Uke Hogendejk
Izabrana filmografija
Finska 2019.
Proslavljeni autor filma o saunama, jednog od najvećih dokumentarističkih hitova Finske i u svom najnovijem radu otkriva svet nepriznatih emocija finskih muškaraca. Pričajući, pre svega, o dubokoj žudnji za bliskošću, napravljen virtuoznim autorskim postupkom, ovo je film izuzetne snage i lepote.
Polazeći od iznenađujućeg zaključka istraživanja po kom su Finci proglašeni najsrećnijim ljudima u savremenom svetu, autor nam dokumentuje jednan drugačiji, uzbudljiv, izuzetno emotivan i živopisan svet Finske, kroz priču o nekolicini muškaraca koji nam razotkrivaju svoje tuge, razočaranja, patnje i beznađe. Obojen oporim humorom, ovaj film zadivljujuće kamere i fotografije, vodi nas kroz tajnovite i na trenutke nadrealne predele. Sa potpunom otvorenošću, i sam kao protagonista priče, autor majstorski prepliće individualne tokove gradeći široku i složenu sliku bez stereotipa o neobičnom mentalitetu, nerazumevanju, odbacivanju i sukobima, ali i univerzalnosti duboke osećajnosti finskih muškaraca.
Vrhunski predstavnik uvek posebno nadahnute finske dokumentaristike.
Producent, scenarista i reditelj Jonas Berghel rođen je u Kemiju (Finska) 1977. i diplomirao je na studijama umetnosti na Univerzitetu primenjenih nauka u Tampereu u Finskoj 2005. Radio je kao producent od 1998. i od 2004. ima svoju producentsku kuću Oktober Oy.
Jonasa prati glas kreativnog reditelja i producenta koji ulaže u dokumentarce i igrane filmove visokog kvaliteta usmerene na najsavremenije socijalne teme koje prizivaju snažna osećanja, ali izazivaju i ozbiljno promišljanje.
Njegov prethodni rediteljski rad, Steam of Life (2010) bio je nominovan za Evropsku filmsku nagradu i izabran je da po prvi put predstavlja Finsku u nominaciji za Oskara, u kategoriji za međunarodni dokumentarni film. Otada je taj film osvojio brojne nagrade.
NAJSREĆNIJI ČOVEK NA ZEMLJI
MIEHIÄ JA POIKIA
85 minuta
režija: Jonas Berghol
Jonas Berghol
Izabrana filmografija